Important note before exchanging or returning your UNDZ purchase

Your item must be returned for exchange or return within 30 days of receiving the product. Note that your purchase must not have been worn, used, or washed. If we receive a return that is not in its original condition, we will not be able to accept it and will have to return it at your expense.

 

Procedure for returning or exchanging UNDZ products

1 - Make sure to meet the following criteria before proceeding with the return or exchange:

You have 30 days after receiving your order to return your purchase for an exchange.

  • The item must be in its original condition.
  • The item must not have been worn, washed, or used.
  • The item must be in its original packaging.
  • Final sale items (clearance) cannot be returned.

We will not accept your exchange if you do not meet these criteria.

 

2 - On a piece of paper, write the following information:

  • Order number
  • Customer's name
  • Email address
  • EXCHANGE or RETURN

Note: You will only be able to exchange for an item in stock when you place your new order.

 

3 - Prepare a package with your item and the paper

Tip: Use an envelope, not a box, for lower shipping costs.

 

4 - When your package is ready, go to your local post office to send it back to us either via CANADA POSTor UNITED STATES POSTAL SERVICE (USPS).

Tip: Get a tracking number! We are not responsible if the package gets lost. Do not use UPS / FEDEX / DHL to send your package!!

Our address is
UNDZ
31 Rue Jean-Paul-Cayer, local 103
Blainville, J7C 3W7
Québec, Canada

5 - When we receive your package at our warehouse, we will send you an email with instructions to order the desired new item(s).

 

Return of defective, damaged, or incorrect products

It is the customer's responsibility to inspect the merchandise upon receipt. For a product that does not match the invoice, please contact us within 7 days of receiving your merchandise at orders@undz.ca

 

Include photos of the product in question and your order number in your email. We will contact you within 24 to 48 hours and proceed with the replacement of your item at no additional cost.

 

Return processing times

Returns are typically processed within a maximum of 3 days. It is only after acknowledging receipt of the package and verifying that the contents are in perfect condition that we can begin the return process and contact you by email if it is an exchange. During peak periods and promotions, the return process following receipt of the merchandise can take up to 5 business days. You will receive an email when the return is processed. From that moment, please allow two to five business days to receive the refund on your payment method used at the time of purchase. 

 

For any questions, please contact us at orders@undz.ca

 

To ensure the prompt processing of your request, please do not send multiple requests one after the other, as we respond to requests in chronological order. Sending multiple emails could unfortunately delay the response time to more than 48 hours.

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Important de noter avant d’échanger ou retourner votre (ton) achat UNDZ

Ton item doit être retourné pour l’échange ou le retour dans les 30 jours suivant la réception du produit. Note que ton achat ne doit pas avoir été porté, utilisé ou lavé. Si nous recevons un retour qui n’est pas dans sa condition d’origine, nous ne pourrons l’accepter et devrons le retourner à tes frais.

 

Procédure pour retourner ou échanger des produits UNDZ

1 - Assure-toi de remplir les critères suivants avant de procéder au retour ou à l’échange

  • Tu as 30 jours après la réception de ta commande afin de renvoyer ton achat pour un échange.
  • L’item doit être dans sa condition initiale.
  • L’item ne doit pas avoir été porté, lavé et utilisé.
  • L’item doit être dans son emballage original.
  • Les modèles en vente finale (liquidation) ne peuvent pas être retournés.

Nous n’accepterons pas ton échange si tu ne remplis pas ces critères.

 

2 - Sur une feuille de papier, écris l’information suivante.

  • Numéro de commande
  • Nom du client ou de la cliente
  • Adresse courriel
  • ÉCHANGE ou RETOUR

N.B. Tu pourras seulement échanger pour un item en inventaire lorsque tu passeras ta nouvelle commande.


3 - Prépare un paquet avec ton item et le papier

Astuce : Utilise une enveloppe, et non une boîte, pour des frais de livraison moins élevés.


4 - Lorsque ton paquet est prêt, rends-toi à ton bureau de poste local pour nous le renvoyer soit : POSTES-CANADA OU UNITED STATES POSTAL SERVICE (USPS).

Astuce : Prends un numéro de repérage! Nous ne sommes pas responsables si le paquet se perd. N’utilise pas : UPS / FEDEX / DHL pour envoyer ton paquet !!

 

Notre adresse est

UNDZ
31 Rue Jean-Paul-Cayer, local 103
Blainville, J7C 3W7
Québec, Canada


5 - Lorsque l’on recevra ton paquet à notre entrepôt, nous t’enverrons un courriel avec les instructions pour commander le ou les nouveaux items désirés.

 

Retour des produits défectueux, endommagées ou incorrects

Il incombe au client d’inspecter la marchandise lors de sa réception. Pour un produit ne correspondant pas à la facture, veuillez nous contacter dans les 7 jours à la suite de la réception de votre marchandise au orders@undz.org.

 

Joignez à votre courriel des photos du produit en question et votre numéro de commande. Nous vous contacterons dans un délai de 24 à 48h et procéderons au remplacement de votre article sans frais additionnels.

 

Délais de retour

Les retours sont généralement traités en 3 jours maximum. Ce n’est qu’après avoir accusé réception du colis et vérifié que le contenu est en parfaite condition que nous pouvons commencer le processus de retour et vous contacter par courriel s’il s’agit d’un échange. Durant les périodes de pointe et les promotions, le processus de retour suivant la réception  de la marchandise peut prendre jusqu’à 5 jours ouvrables. Vous recevrez un courriel au moment où le retour sera traité. À partir de ce moment, calculez deux à cinq jours ouvrables avant de recevoir le remboursement sur votre mode de paiement utilisé lors de l’achat.

 

Pour tout questionnement, veuillez nous contacter à orders@undz.ca.

Afin de s’assurer du traitement rapide de votre demande, veuillez s’il vous plaît, ne pas envoyer plusieurs demandes une à la suite de l’autre, puisque nous répondons aux demandes dans un ordre chronologique. L’envoi de plusieurs courriels pourrait malheureusement retarder le délai de réponse à plus de 48h.